Birlikte yuruyelim....
Zirvelerde....
Cicekler icinde....
Geçmiş Faaliyetler

Ilgaz Dağları'nın En Yüksek Zirvesine Çıktık.

(0 oy)
on 21/11/2016
  • cArleone

GEDOSK üyesi üç arkadaşımız 17 Ekim 2013 günü Büyükhacettepe'de zirve yaptı.

GEDOSK etkinlik takvimlerinde uzunca zamandır bayram tatillerinde  herhangi bir faaliyet olmuyordu. Bu yıl ise Kurban Bayramı tatili çok uzun olunca içine bir dağ faaliyeti koyalım dedik.  Ancak, katılım için çok da fazla talep olmayınca Büyükhacettepe tırmanışımızı üç kişilik küçük bir ekiple gerçekleştirdik. Faaliyetimiz, 17 Ekim 2013 Perşembe günü saat 08.00’de Kastamonu merkezde başladı. Ekip bir araya gelip güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra Ilgaz istikametinde yola çıktık. Hava oldukça kapalıydı. Memleketin kuzey batı bölgeleri ciddi yağış

alırken ve hatta Kastamonu’nun kimi ilçelerinde de yağmur yağarken biz ‘’arada’’  yağmura yakalanmadan dağa çıkıp inmeyi düşünüyorduk.  Yaklaşık  20 km kadar Ilgaz istikametinde gittikten sonra Çatören köyü tabelasından saptık.  Yola çok yakın bir noktada konuşlanmış olan orman deposunu geçtikten sonra toprak yoldan aracımızla devam ettik. Şunu ifade etmek lazım ki;  bölgede çok sayıda orman deposu mevcut. Ciddi miktarlarda kesim yapıldığını gözlemledik. Bunu ifade ettiğimizde birileri muhakkak ki yapılan işin doğruluğundan ve ekonomik gerekliliğinden bahsedeceklerdir. Fakat, görünen o ki  kocaman kocaman ağaçları kesip yerlerine 10 cm lik fidan dikip biz ağaçlandırma da  yapıyoruz demek topluma verilen  doğru bir mesaj değil. Buna benzer konuları aramızda konuşurken , aracımızla orman içinden ve düzgün sayılabilecek fakat yağmur yağdığında  çok da fazla gidilemiyecek  bir yoldan yükselerek 11 km nin sonunda hemen hemen 1950 m’lere ulaştık. Araçtan indiğimizde kuvvetli bir rüzgar bize merhaba dedi! Kastamonu yönüne döndüğümüzde ise güzel bir gökkuşağı gördük.  Hazırlanıp kısa sürede yürüyüşe hazır hale geldik. Uygun mevsimde zirveye gitmek çok kolay. Arzu eden, zirveye kadar açılmış yoldan yürüyerek çıkıp inebilir. Biz ise olaya biraz ciddiyet katabilmek anlamında daha dik bir rota belirledik ve dikten çıktık. Yükseldikçe rüzgar arttı ve zirvede güney,güney-doğu yönünden esen çok kuvvetli bir rüzgarla karşılaştık.  Ayakta bile durmanın kolay olmadığı zirvede GPS’lerimiz yaklaşık 2600 m’de olduğumuzu gösteriyordu.  Dağın çevresini panoramik olarak izleyip özellikle Küçükhacet’e nasıl gidebileceğimizi saptadıktan sonra inişe geçtik. Ancak, rüzgarın şiddeti K.Hacete gitme planımızın bir sonraki sefere kalmasına sebep oldu. Zirvede gördüğümüz mezar  ilginçti. Bu yükseklikte böyle bir mezarın olması şaşırtıcıydı. Diğer  bir şaşırtıcı durum ise çevrede  pişmiş kiremit kalıntılarının bulunmasıydı.  Dönüşümüzü  en dik rotadan ve çarşaktan gerçekleştirip sorunsuz bir şekilde indik. Kısa bir çevre turu esnasında ise bölgedeki doğal yaşamın zenginliğini vahşi hayvanların ayak izlerinin çokluğundan gözlemledik. Aracımıza binip ormanın daha kuytu bir bölgesine varıp  küçük bir ateş yakarak  yemeğimizi yedik. Sonrasında ise rengarenk bir ormanın içinden geçip sık sık fotoğraf molaları vererek anayola indik. Yukarıya yağmayan yağmurun alçaklara yağmış olduğunu görüp Kastamonu istikametinde yola devam ettik. Faaliyetimizi , Kastamonu merkezde Münire Medresesi  Çarşısı’nın bahçesinde içtiğimiz çaylarla sonlandırdık. Sonuç olarak;  az kişi de olsak güzel bir faaliyet yapmış olduk.  Böylesine muazzam bir  ormanın içinde olmak  bile keyifliydi. Arkadaşlarıma iştiraklerinden ötürü GEDOSK adına teşekkür ediyorum. Bölge, inanılmaz güzellikte ormanlarla kaplı. Özellikle  sonbaharda buralarda olmak bir ayrıcalık. Renkleri görünce bir arkadaşımız ‘’ ağaçlar çıldırmış olmalı’’ dedi. Gerçekten de tabiat bu mevsimde o kadar renkli ki muhakkak görmek lazım. Önceki satırlarda ifade ettiğim gibi, B.Hacet gittiğimiz rotadan kuru mevsimlerde çıkılması son derece kolay bir dağ. Tahmin ediyorum ki bundan sonraki faaliyetimiz B.Hacet ve K.Hacet arasında bir trans olacaktır.